یک تابلوی خوب و با هدف این قابلیت را دارد تا شناخت متفاوتی از شما در عرصه تجارت بر جای بگذارد. در جهان کنونی تابلوهای تبلیغاتی با ارائه خدمات متنوعی وجود دارند ولی مهم این است که کدام تابلو و با چه هدفی برای رونق کسب و کار شما مناسب باشد. تبلیغاتی که نتواند مشتری را به سمت شغل شما جذب کند، صددرصد موفق نبوده و در تبلیغات باید نوآوری ، خلاقیت و ذهنی باز وجود داشته باشد تا بتواند بازار را متحول سازد.
نکات طلایی این مقاله را به دقت بخوانید تا نظرات جدیدی برای انتخاب تابلوهای تبلیغاتی مناسب نصیبتان شود.
نکات برتر انتخاب بهترین تابلو تبلیغاتی
• کلمات مناسب
واژه ها باید هوشمندانه و دقیق انتخاب شوند، زیرا اینها هستند که شغل و محصول مورد نظر را معرفی می کنند، توضیحات تابلو باید کوتاه و مختصر باشد که جذبه کاملی را ایجاد کند. اطلاعات بیش از اندازه در تابلو از حوصله مشتری خارج است.
• محتوای مناسب و کوتاه
هر فردی ۵ تا ۶ ثانیه فرصت لازم دارد تا بتواند پیام تبلیغاتی یک تابلو را دریافت کند.
اگر تصویر یا متن شما طولانی باشد، مشتری حوصله خواندن کامل آن را ندارد و به سرعت از آن عبور میکند، پس محتوا باید کوتاه و درعین حال قوی باشد تا جلب توجه مشتری را حاصل نماید.
• رنگ آمیزی مناسب و کنتراست رنگی
یکی از فاکتورهای مهم برای داشتن یک تابلو تبلیغاتی زیبا، رنگ آمیزی درست آن است. رنگها در تابلوها اولین چیزهایی هستند که به چشم می آیند. با استفاده از رنگهای تیره و روشن( متضاد) مانند سیاه و سفید در کنار یکدیگر که به آنها کنتراست رنگی گفته میشود و یا رنگهای مکمل که یکدیگر را کامل می کنند مانند سبز و زرد که به آنها رنگهای مکمل گفته می شود، اثر بخشی تبلیغات شما چند برابر می شود. رنگارنگ کردن تابلو مهم نیست، مهم این است که رنگهای مناسب در کنار هم قرار بگیرند و حس خوبی را به بیننده القا کنند.
• فاصله مناسب حروف
محتوا باید چشمگیر باشد و به راحتی خوانده شود. پراکنده نبودن مطالب و حتی خلوت بودن تابلو در اکثر مواقع بهترین و بیشترین پیام را به خواننده ارسال میکند. فاصله گذاری مناسب در نوشتن حروف یکی از رموز کار است که موجب زیبا بودن طرح نهایی میشود.
• مدل نگارش و فونت مناسب
یکی از موارد اساسی در نوشتن مطالب تابلو انتخاب نوشتار مناسب است. فونت باید طوری باشد که از فاصله دور خوانا باشد و اگر کوچک باشد و ظاهر تابلو را شلوغ کند، به راحتی خوانده نمیشود.
• جنس و مواد اولیه مناسب
انتخاب جنس و مواد بکار رفته با کیفیت در تمام مراحل ساخت تابلو در نتیجه نهایی بسیار تأثیرگذار است. طراحی مناسب نیازمند یک متریال فوق العاده است.
انواع جنس تابلو عبارتند از:
چوب(ترموود یا حکاکی شده)، آلومینات، کوروپلاست، دیباند، PVC، تخته فوم، فلز، نئون، پلاستیک، استیرن و آلومینیوم. برای مثال در زیر به آلمینیوم نگاهی می اندازیم :
چون تابلوهای آلومینیوم از نظر رنگ و اندازه متنوع هستند، پس میتوان استفاده گستردهای از آنها کرد. همچنین به دلیل دوام بالا در فضاهای باز بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند. امروزه یکی از پر سفارش ترین تابلو های تبلیغاتی چلنیوم می باشد و به دلیل حالت فرم دهی و مناسب برای انواع برش ها می تواند به اشکال و صورت های گوناگون سفارش داده شود و با درخشان بودن خود به کسب و کار شما رونق و جلوه ای زیبا دهد. برش های لیزری بر روی تابلو های چلنیوم می تواند بسیار دقیق باشد و همین امر سبب شده تا برای انواع کاربری ها در سر درب مغازه ها استفاده گردد.
نسل جدید تابلوهای چلنیوم کاربرد بسیاری در تبلیغات دارند و از نظر هزینه مقرون به صرفه هستند. تنوع رنگ و مدلهای گوناگون در این تابلوها موجب جذب بالای مشتری می شود. انواع تابلوهای چلنیوم توسط تابلوسازان زبردست ساخته میشوند که می توان به :
تابلو چلنیوم رنگی،تابلو چلنیوم الماسی،چلنیوم کریستالی،تابلو چلنیوم دوبل،تابلو چلنیوم طلایی، تابلو چلنیوم نقره ای، تابلو چلنیوم پانچی، لترمکس، ساید وRGB.
• تصاویر و گرافیک مناسب
عکسها در تابلوهای تبلیغاتی جایگاه ویژهای دارند، با افزودن تصاویر دیجیتالی و گرافیکی و همچنین لوگوی مناسب کسب وکار خود، میتوانید تابلویی جذاب سفارش دهید که موجب درآمدزایی بیشتر و رونق در شغلتان شود.
• در نظر گرفتن ابعاد و اندازه در طراحی مناسب
در ابتدای کار باید بدانید که تابلو برای چه مکانی باید انتخاب شود (فروشگاه، پارکینگ ، سر درب مغازه ، شرکت و...) و با توجه به اندازه مکان میتوانید تابلوی خود را سفارش دهید که نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک باشد.
طرح مورد نظر باید به گونه ای باشد که در یک نگاه بیننده را مجذوب خود کند. در نظر داشته باشید که با مخاطبین با هوشی طرف هستید، کوچکترین اشتباه را در تابلو به سرعت متوجه میشوند و همین امر موجب از دست دادن مشتریان شما خواهد شد.
• وضوح کامل تابلو
تابلو تبلیغاتی باید کاملاً آشکار باشد و در جایی مناسب و در معرض دید نصب شود. مثلاً پشت سیم های برق یا یک دیوار بلند مخفی نباشد و همچنین تمام اجزاء طراحی شده تابلو باید درست سر جای خودشان قرار گرفته باشند تا جذب مخاطب به درستی انجام شود.
• هزینه مناسب
برای ساخت تابلویی مناسب ابتدا باید به مقدار هزینه آن دقت داشته باشید تا بتوانید با توجه به رنگ ، جنس ، فونت و ابعاد و... ، تبلیغاتی وسیع راجع به کار خود انجام دهید. برای تخمین هزینه قبل از هر اقدامی از راهنمایی های مشاورین ما در تابلوسازی نماتابش بهره مند شوید تا در حرفه خود بهترین باشید و بتوانید از بروز ترین محصولات برای تبلیغات خود استفاده کنید.
• تعویض دوره ای تابلو در زمان مناسب
وقتی در زمانی طولانی از یک طرح برای تبلیغ کار خود استفاده می کنید، انتظار بهره وری مناسبی نباید داشت. تابلوی تبلیغاتی را باید به موقع تعویض کنید تا خسته کننده نشود و همچنین در طرح تابلو اندکی تغییر ایجاد کنید به طور مثال تغییر در چیدمان، رنگ و تصاویر تا تغییر جدید بتواند در جذب مخاطب مفید واقع گردد.
• نصب تابلو در زاویه مناسب
در آخرین مرحله باید بدانید که تابلو را چگونه و در چه زاویهای نصب کنید. تابلوی تبلیغاتی باید در مسیر رفت و آمد عموم و در زاویه ۴۵ تا ۹۰ درجه نصب شود تا در دید کامل باشد. تابلوهایی که هم جهت با ترافیک نصب می شوند به خوبی دیده نمیشوند.
سخن پایانی
تابلوهای تبلیغاتی امروزه اساسی ترین وسیله برای جذب مخاطب هستند. حتما قبل از اقدان به خرید تابلو های تبلیغاتی با مشاوران و متخصصین این حوزه در ارتباط باشید.
برای انتخاب تابلوهای مناسب و زیبا باید به تمام متریال ذکر شده دقت فرمایید تا بین شما و مشتری نقطه اشتراکی برقرار شود. موفقیت شما آرزوی ماست.
** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است